co jeść by skutecznie schudnąć

Czy wiesz, że co drugi Europejczyk ma problemy z dodatkowymi kilogramami. Na pewno nie co drugi z nimi walczy, ale sam problem jest uciążliwy. Raczej większość z tych osób chciałoby pozbyć się tego problemu raz na zawsze, a część z nich ciągle poszukuje idealnego sposobu na odchudzanie. Znaczna większość poszukuje bajecznej diety, albo magicznego suplementu, który sam wszystko załatwi. Niestety, nie jest to tak proste jak się wydaje. Po pierwsze, odchudzanie to ciągłe wyrzeczenia. Nieodpowiedzialne odchudzanie prowadzi do efektu jojo.

Aby zrzucić zbędne kilogramy, pozbyć się tkanki tłuszczowej, uzyskać mniej w pasie, jednym słowem, aby skuteczne schudnąć należy wprowadzić zmiany. Zmiany przede wszystkim w codziennej diecie, do tego koniecznie trzeba wprowadzić wysiłek fizyczny (chociażby jazda na rowerze). Dieta w odchudzaniu jest bardzo ważna. Można ją wspomagać stosując dobre suplementy diety, jak na przykład African Mango.


Co jeść by skutecznie schudnąć?

Tyjemy głównie dlatego, bo jemy zbyt dużo. Podczas odchudzania najważniejszą rzeczą jest by zmniejszyć dzienną ilość kcal do takiego poziomu, by była ona na tyle optymalna, żeby nie głodzić się. Co do głodówki to jest ona często wybierana, a powinna być omijana!

Warto spożywać taką żywność, która jest bogata w wartości odżywcze, a przy tym nie jest za bardzo kaloryczna. Do tego naprawdę warto sięgać po żywność, która przyspiesza metabolizm. A oto przykłady:

  1. Jogurty – niektóre zawierają dużo witamin i minerałów, a do tego pobudzają metabolizm,
  2. Imbir – pobudza metabolizm,
  3. Zielona herbata – katechit i kofeina pobudzają metabolizm, a do tego pozytywnie działają na układ immunologiczny,
  4. Ryby morskie – zawierają ogromne ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych omega, które kontrolują odkładanie się leptyny, co hamuje rozwój wytwarzania tkanki tłuszczowej,
  5. Ostre papryczki – działają zbliżenie do imbiru, ale dodatkowo ograniczają apetyt,
  6. Cykoria – zawarte w niej substancje goryczkowe hamują rozwój tkanki tłuszczowej.

Przestań zyskiwać niepotrzebne kalorie

Większość odchudzających się sumiennie przelicza swoje dziennie kcal, ale część osób uwzględnia jedynie główne posiłki. Jest to ogromny błąd, ponieważ już jedna pominięta przekąska między posiłkami niszczy dzienny wynik kcal. A co jeśli tych przekąsek jest kilka? Do tego dochodzi „zwykła” szklanka coli i nici z odchudzania…

Każdą niezdrową przekąskę można zastąpić na taką, która nie przeszkodzi odchudzaniu. Często nieświadomie będąc w biegu sięgamy po małe niezdrowe produkty, które okazują się być pustymi, niepotrzebnymi kaloriami. Jak sobie radzić w takim wypadku? Zamień niezdrowe przekąski na chociażby jabłka, mandarynki, jogurt naturalny, czy pestki słonecznika.


Tłuszcz i cukier – kilka porad

Tłuszcz i cukier to prawdziwi wrogowie odchudzania. Trzeba naprawdę uważać, by zyskiwać ich jak najmniej. Wszyscy często sięgamy po wędliny – tutaj szczególnie zwracamy uwagę – tłuste wędliny wieprzowe koniecznie powinniśmy zastąpić na drobiowe.

Na pewno często też sięgamy po jogurty, które reklamowe są jako zdrowe i naturalne. Powinniśmy uważać i zwracać uwagę na skład takich produktów. Takie jogurty mogą mieć w sobie naprawdę dużo cukru.

Kolejną ważną poradą jest rezygnacja ze smażenia i pieczenia. Od teraz musisz gotować na parze.

Ostatnią rzeczą jest rezygnacja lub ograniczenie słodkich napojów. Na przykład soki kartonowe – z pozoru zdrowe – zawierają duże ilości sztucznych dodatków i mnóstwo cukru. Ogólnie podczas odchudzania zaleca się raczej tylko i wyłącznie wodę mineralną. Jeśli już mamy ochotę na soki, to zalecamy świeżo wyciskane.


Popularne artykuły

African Mango czy acai berry? Porównanie preparatów

Jak wybrać skuteczne tabletki na odchudzanie i czego unikać